20 amazing bridges of Europe (Part 2) / 20 lenyűgöző európai híd (2. rész)

My list of 20 European bridges that impressed me very much. The first part was this, the second part is coming up now:
20 európai híd, ami nagyon tetszett nekem. Ez volt az első rész, ez pedig itt a második rész:


PONTE DELLA MADDALENA
Borgo a Mozzano (Italy / Olaszország)
You need a car for this one, but if you're driving near Lucca and you agree that a beautifully arched medieval bridge over crystal clear water swarming with fish is worth checking out, Ponte della Maddalena is a really cool place. The bridge is surprisingly steep so its top is a great vantage point.
Ide autó kell, de aki Lucca környékén autózik és egyetért velem abban, hogy érdemes megnézni egy gyönyörű ívű középkori  hidat, amely egy kristálytiszta vízű, halaktól hemzsegő folyó felett áll, annak itt a helye. A Ponte della Maddalena egyébként
meglepően meredek, a híd közepe így jó magasan van és kifejezetten jó kilátóhely.
PONTE MILVIO
Rome / Róma (Italy / Olaszország)
In 313, Constantine made Christianity legal in the Roman Empire, paving the way for the religion's spread throughout Europe.
He was able to do that because a year earlier he defeated his main rival Maxentius in battle and thereby consolidated his
rule. The battle took place at a bridge just north of Rome. Well, Ponte Milvio is actually that bridge. Not just the bridge
that stands where the ancient Roman one stood back in 312, it is still the same bridge!

Constantinus császár 313-ban legalizálta a keresztény vallást a Római Birodalomban. amely a kereszténység későbbi
európai elterjedésének egyik legfontosabb előzménye volt. Ehhez azonban először le kellett győznie a Rómát akkor
uraló Maxentiust és meg kellett szilárdítania a hatalmát a birodalomban. Minderre egy évvel korábba került sor, amikor a
két uralkodó csapatai összecsaptak egy híd mellett Róma északi végén. Na, a Ponte Milvio volt az a híd. Ráadásul még csak
nem is arról van szó, hogy a Ponte Milvio pontosan az ókori helyén állna, ez bizony még mindig ugyanaz a híd, ahol 312-ben
Constantinus győztes csatáját vívta!
PONTE DEGLI ALPINI
Bassano del Grappa (Italy / Olaszország)
Yes, I know the main thing about this town is probably the grappa, but look at this view. Though rebuilt several times, the
 Ponte degli Alpini still retains its original look, as designed by the star architect of the Renaissance, Andrea Palladio, back
in 1567.
Igen, tudom, hogy ez a város főleg a grappa miatt ismert, de azért érdemes megnézni ezt a látképet. Bár a Ponte degli Alpinit
 többször is újjáépítették, a kinézete még mindig ugyanolyan, amilyennek Andrea Palladio, a reneszánsz sztárépítésze 1567-
ben megtervezte.
PONTE COPERTO
Pavia (Italy / Olaszország)
Looks like I have a thing for covered bridges. This one in the Lombard town of Pavia, named simply Covered Bridge in
 Italian, even has an added bonus: a chapel built into it in the middle of the bridge.

Le sem tudnám tagadni, hogy bejönnek nekem a fedett hidak. A lombardiai Paviában lévő Ponte Coperto, amelynek az olasz
neve is egyszerűen fedett hidat jelent, azért is különleges, mert a közepénél még egy kápolnát is beleépítettek.
TREPPONTI
Comacchio (Italy / Olaszország)
Sooner or later I'll write a dedicated post about Comacchio as it is one of my favorite places anywhere in Italy, which is no
mean feat in a country that has probably the greatest number of superb sights in the world. This town is a sort of mini-Venice
without the crowds but with lots of canals and great architecture, including this unique bridge from 1638 that connects three
islands. 
Előbb-utóbb külön bejegyzést fogok írni Comacchioról, ami az egyik kedvenc helyem egész Olaszországban, pedig itt aztán
annyi látnivaló van, mint talán sehol máshol a világon. Comacchiót akár mini-Velencének is hívhatjuk, csak itt nincs tömeg.
Van viszont sok csatorna és híd, amelyek közt ott az egészen különleges Trepponti, amely három szigetet köt össze 1638 óta.

SZÉCHENYI LÁNCHÍD
Budapest (Hungary / Magyarország)
I simply cannot leave my hometown out from a list of impressive bridges. Call me biased but I think the Chain Bridge is
definitely one of the most beautiful bridges in Europe. For a bonus view, try to check it out before sunset as the lights are
turned on. For the first minute or so, until the light bulbs reach their normal operating temperature, both pillars are actually
green.
Egy ilyen listáról egyszerűen nem hagyható le Budapest. Lehet, hogy elfogult vagyok, de a Lánchíd szerintem egyértelműen
Európa egyik legszebb hídja. És akkor még nem is raktam be képet arról a bónusz látványosságról, amelyet minden nap akkor
lehet látni, amikor este felkapcsolják a kivilágítást. Amíg az izzók el nem érik az üzemi hőmérsékletüket (kb fél perc), addig
 mindkét hídpillér zöld fényű.

BRIDGE OF PEACE / BÉKE HÍD
Tbilisi (Georgia / Grúzia)
I'm pretty sure Tbilisi will soon become one of the hotspots of Eastern Europe (deservedly, I should add). Probably that's why
they feel the urge to keep coming up with bold new projects and give Tbilisi new iconic buildings too in addition to its
historic architecture. Some of them are quite controversial, including a theater complex that looks like a tube (you can see it
a little bit in the upper right corner of the photo) or the Peace Bridge that some locals compare to a maxi pad. I think it looks
more like a nigiri sushi but the point is it's really impressive, especially with its thousands of LED lights.
Meggyőződésem, hogy Tbiliszi rövidesen Kelet-Európa egyik csúcs-látványossága lesz (megérdemelten). Talán ezért akarnak
mindenáron folyton kitalálni merész új épületeket ide, hátha a turistáknak majd kevés lenne a már önmagában is elég
látványos óváros. Az utóbbi években emeltek itt néhány épületet, amellyel eléggé megosztották a közvéleményt, köztük az
első kép jobb felső sarkában lévő cső formájú színházat. A Béke-híd valamivel népszerűbb, de a helyiek közül sokan
szárnyasbetétnek csúfolják. Szerintem inkább úgy néz ki, mint egy nigiri sushi, de bármire is hasonlít, nekem nagyon tetszik,
különösen a kivilágítása, amit rengeteg LED-fénnyel oldottak meg.

PUENTE ROMANO
Cordoba (Spain / Spanyolország)
This Roman bridge already featured at #19 on my list of Top 20 Roman sights, so I'll keep it short this time: Cordoba is
beautiful and this bridge is a great enhancement to its cityscape.

Ez a híd már a Top 20 római látnivalóról szóló bejegyzésemben is szerepelt (a 19. helyen), úgyhogy ezúttal rövid leszek:
Cordoba gyönyörű, a városképnek pedig kifejezetten jót tesz, hogy még egy római hídjuk is van.

PONTE DOM LUIS I
Porto (Portugal / Portugália)
One of the most defining structures in Porto is the Dom Luis I Bridge. If you think the design is familiar, it's no coincidence:
the designer was an associate of Gustave Eiffel and the bridge was completed in 1887 just as construction began on the Eiffel
Tower. The top level doubles as a great vantage point over Central Porto.

Porto talán legjellegzetetesbb építménye a Dom Luis I híd. Ha ismerős a design, az nem a véletlen műve: a tervező Gustave
Eiffel munkatársa volt, a híd pedig kb. akkor készült el, amikor elkezdődött az Eiffel-torony építése. Érdemes a felső szinten
átsétálni és onnan kinézni Porto belvárosára. 

ÖRESUNDSBRON
Malmö - Copenhagen / Koppenhága (Sweden - Denmark / Svédország - Dánia)
Öresundsbron is HUGE in every sense of the word. Extending almost 5 miles in the middle of the sea, it links Malmö in
Sweden to the Danish capital, though it doesn't go all the way. If you look at a satellite map, it becomes clearly visible that
the bridge ends on a small island before reaching Denmark's mainland: that's because the remaining 2.5 miles are covered via
an underwater tunnel.
Driving across the bridge is a memorable and very costly experience (I paid 54 EUR one-way in June 2016). For the best free
view (captured on the photo above), I recommend Luftkastellet at the end of Utsiktsvägen in Malmö.
Also, if you're planning a trip here, don't forget to watch this series.
Az Öresund híd a szó minden értelmében ÓRIÁSI. majdnem 8 km hosszan halad a tenger közepén a svéd Malmö és a dán
főváros között. Pontosabban a dán szárazföldet nem éri el, ez műholdképen nézve rögtön jól látható: egy apró mesterséges
szigetnél véget ér, a hátralévő 4 km-t a felszín alatt, alagútban kell megtenni.
Különleges és iszonyú drága élmény átautózni a hídon (2016 júniusában egy irányba 54 eurót fizettem). A leglátványosabb
ingyenes lehetőség kinézni a hídra a malmöi Luftkastellet mellett van, az Utsiktsvägen végén (az első fotót én is ott
készítettem).
Aki pedig ide készül, először szerintem nézze meg ezt a sorozatot.